31.1.2011

Kunnanvaltuutettu esittäytyy

Pyylammin-Panninniemen kyläyhdistys pyysi meitä paikallisia kunnanvaltuutettuja esittäytymään, joten otetaan haaste vastaan.

Olen Iiro-Pekka Airola, 25-vuotias toisen kauden kunnanvaltuutettu. Olen ollut Siilinjärven valtuustossa vuodesta 2005 ja nykyistä kuntalaisten antamaa valtakirjaa olisi siis jäljellä vielä vuoden 2012 loppuun.
Puolueeni on Vihreät, jonka kolmihenkisen valtuustoryhmän puheenjohtajana myös toimin. Siilinjärven valtuuston lisäksi istun Pohjois-Savon maakuntavaltuustossa, jossa olen yksi kuudesta siilinjärveläisestä ja yksi neljästä vihreästä edustajasta.

Olen ollut pyylampilainen vuoden 1995 tammikuusta, jolloin perheemme muutti muutaman kilometrin Vesijärveltä Pyylammelle. Olin tuolloin siis 9-vuotias. Kasvaneesta matkasta huolimatta jatkoin ala-asteen loppuun Hamulan koulussa, jossa olin koulutaipaleeni aloittanut. Kuuden kilometrin koulumatka taittui syksyisin ja keväisin pyörällä, talvella puolestaan kirkonmäelle kävellen ja siitä bussilla eteenpäin jatkaen.
Syksystä 2005 olen ollut enemmän ja vähemmän puolipyylampilainen, kun olen asunut opiskelujeni vuoksi Jyväskylässä. Opiskelen siellä yliopistossa pääaineenani journalistiikka. Aikomus on kovasti sellainen, että maisterin paperit olisivat käsissä joskus kesällä 2012; saa nähdä, miten käy. Virallinen osoitteeni on kuitenkin koko opiskeluajankin ollut vanhempieni luona Pyylammella.

Olen ilolla seurannut sivusta Pyylammen alueella virinnyttä kyläyhdistystoimintaa. Tärkeimmät omaan lähiympäristöönsä vaikuttajat ovat aina asukkaat itse, kunta (ja valtuusto) tarjoaa korkeintaan vain puitteet.
Kuten esimerkiksi yhteisiä tiloja Pyylammen kerhohuoneen tilalle etsittäessä on huomattu, tulosta ei aina heti tule, mutta pitkässä juoksussa uskon senkin asian ratkeavan parhain päin.
Toivottavasti kylätoiminta Pyylammella virkistyy entisestään ja laajeneva puuhanaisten ja -miesten joukko jaksaa puurtaa yhteisen hyvän eteen jatkossakin!

Meihin kunnanvaltuutettuihin saa ottaa yhteyttä kaikissa mieltä askarruttavissa kysymyksissä. Minut saa parhaiten kiinni sähköpostilla osoitteesta iiro-pekka.airola@vihreat.fi. Mahdollisesti lisätietoa kaipaavat voivat vilkaista myös nettisivujani, osoite on www.iiro-pekka.info.

Hyvää kevään odotusta kaikille pyylampilaisille! Hymyillään kun tavataan!

Ystävällisin terveisin
Iiro-Pekka Airola

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti